CSR w bankach

25 kwietnia
19:53 2013

Bankowy CSR jest coraz częściej spotykany. Takie techniki marketingowe oraz public relations umacniają wizerunek instytucji dzięki czemu jest ona postrzegana jako bardziej wiarygodna. Dlatego tak wiele instytucji finansowych postanowiło rozpocząć działania w tym właśnie zakresie. Czy jest to dla nich dobre posunięcie? Czy nasze fundusze będą bezpieczne?

Co roku sporządzona jest specjalna analiza, która podsumowuje wszelkie działania z pogranicza CSR-u. W tym roku aż dziesięć inicjatyw bankowych zostało uhonorowanych i narodzonych za trud włożony w pomoc różnym instytucjom. Pionierem w kontekście takich działań jest ING Bank Śląski. Jednak nie możemy zapominać o innych bankach, które również położyły kres problemom wielu osób poprzez swoje nakłady finansowe. Działania CSR są bardzo rozbudowane. Obejmują nawet fundusze akcyjne.  Większość osób łączy je wyłącznie z działaniem charytatywnym co prawdą nie jest. Jest to tylko element. Na pierwszym miejscu w kontekście działań CSR w aspekcie banków znalazł się wyżej wspomniany bank ING . Tytuł działania to „Zaangażowanie Społeczne i Rozwój Społeczności Lokalnej”. Na drugim miejscu uplasował się również ING z inicjatywą polegającą na uczciwych praktykach operacyjnych. Trzecie miejsce to wolontariat ING a czwarte i ostatnie to „Życie jest darem” plus praktyki z ING bankiem Śląskim. Warto również pamiętać o tym, że nie tylko te bank przez lata angażował się w taki procedury. Z takim działaniem był również związany bank BPH. Tyle , ze jego strategia odpowiedzialnego biznesu jest zgoła inna niżeli tak, którą obrał sobie bank ING. Mówi się , że takie działania ciężko zmierzyć. Czy przynoszą one jakiekolwiek rezultaty? Otóż banki mają swoje mierniki i wyznaczniki. I to dzięki nim się poruszają. CSR jest bardzo potrzebny w czasach kiedy banki są atakowane z różnych powodów. Pomaga im odzyskać renomę i pozycję.