Nowa kampania reklamowa PKO BP bez Szymona Majewskiego

12 października
10:02 2016

PKO BP zmienia koncepcję marketingową. W nowej kampanii reklamowej nie zobaczymy już snanego celebryty – Szymona Majewskiego.

Przez ostatnie 3 lata w reklamach PKO Banku Polskiego regularnie oglądaliśmy Szymona Majewskiego i na jego postaci w tym czasie opierała się cała kampania marketingowa tego banku. Jego pojawienie się w reklamach niewątpliwie odświeżyło wizerunek PKO BP. Reklamy nowoczesnych rozwiązań bankowych wyraźnie pokazało otwarcie banku na nową młodą grupę klientów. Wydawało się, że spoty z udziałem Szymona Majewskiego były bardzo udane oraz co najważniejsze efektywne, dlatego potwierdzenie informacji o zakończeniu współpracy zapewne wiele osób zdziwiło.

Akcja reklamowa bez celebryty

Na początku roku wypłynęło kilka informacji z PKO BP i okazało się, że w nowej kampanii reklamowej nie zobaczymy już żadnej znanej postaci życia publicznego. Przedstawiciele PKO Banku Polskiego twierdzą, że nowe spoty reklamowe są jeszcze bardziej nietuzinkowe oraz nie mniej humorystyczne od tych z udziałem Szymona Majewskiego, a nowa kampania reklamowa jest wynikiem wielu badań oraz własnych doświadczeń i ma jeszcze dokładniej trafiać w gusta klientów.

Organizm

Tak nazywa się nowa koncepcja reklamowa PKO BP i pierwsze emisje reklam pojawiły się w mediach już 17 lutego. Formę wizualną kampanii kreuje firma DBB, ale w całą kampanię zaangażowano także firmy Universal McCann, Value Media oraz OS3. PKO Bank Polski dzięki wieloletnim obserwacjom postanowił postawić na emocje klientów i ich reakcje na kontakt z konkretnymi promowanymi produktami bankowymi. Mogliśmy już usłyszeć w lutym bardzo ciekawą reklamę radiową wykorzystującą zwrot językowy „mieć wypieki na twarzy”. Cała nowa kampania „Organizm” opiera się na bardzo zabawnym używaniu związków frazeologicznych, co wydaje się być bardzo interesującym rozwiązaniem.

Dowodem na to może być fakt, iż zapewne wielu z nas kojarzy już spoty, w których w mgnieniu oka, na wyciąg z konta mogliśmy wziąć kredyt z mini ratką lub spadający kamień z serca przy korzystaniu z przejrzystej karty kredytowej.